Äänemäen kuntoportaat saivat positiivisen vastaanoton kuntoilijoilta


Kuntoilijat lähtivät innokkaasti kipuamaan uusia kuntoportaita.

Äänemäkeen kerääntyi monta kymmentä innokasta kuntoilijaa tutustumaan uusiin kuntoportaisiin.

 

Satametriset kuntoportaat tuovat hyvän lisän äänekoskelaisiin kuntoilumahdollisuuksiin. ÄU:n toiminnanjohtaja Sini Hokkanen oli opastamassa kuntoilijoita porrastreenin saloihin Äänemäessä keskiviikkona. Hokkanen kertoi, kuinka porrastreenissä on monia hyviä puolia: se lisää hapenottokykyä, tuo monipuolisuutta tavanomaiseen lenkkeilyyn, luo hyvää peruskuntoa ja toimii jopa meditaationa.
Portaissa on pakko olla keskittymiskyky mukana, kun kokoajan katsoo mihin jalat osuu ja mihin ollaan menossa. Se on vähän erlaista meditaatiota, Hokkanen sanoo.

Alkulämmittelyksi koko iloinen joukko käveli pitkät portaat kahteen kertaan alhaalta ylös. Tämän jälkeen Hokkanen esitteli muutaman erilaisen treeniohjelman, joista kaikki pystyvät valitsemaan itselleen sopivimman. Osa treeneistä sijoittuu portaiden alaosaan ja osa yläosaan, jotta mahdollisimman moni kuntoilija mahtuisi treenaamaan kerrallaan.

Kuntoilijat olivat erittäin tyytyväisiä uuteen kuntoilumahdollisuuteen.

Iso peukku Äänekoskelle tästä! Olen käynyt tekemässä porrastreeniä Jyväskylässä ja Laukaassa, ja nyt tulee varmasti käytyä tässä lähempänä! On tosi hienoa, että saatiin opastusta. Tästä saa omaan treeniin uusia ideoita, kertoo Maria Kaarakainen.
Vähän jo hengästyttää! Luulisin, että tulee kyllä käytettyä näitä portaita, vaikka talvella se voi olla vähän haastavaa. Tämä on ilman muuta hyvä asia. Vaikka ne on vain portaat, niin niissä voi tehdä monenlaista, Markku Raatikainen sanoo.

Hyvä alkuverryttely on aina tärkeä muistaa.

Ykköstreeni aloittelijoille.

Kakkostreeni keskitason kuntoilijoille.

Kolmostreeni edistyneemmille.

Vastaa