Poken digitaaliset oppimisympäristöt valittiin Vuoden digitaalisin teko 2018 –finaaliin


Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopiston Poken digitaaliset oppimisympäristöt on valittu Atea-konsernin Vuoden digitaalinen teko 2018 –kilpailussa finaaliin. Voittajat valitaan yleisöäänestyksellä ja palkitaan Helsingin Messukeskuksessa syyskuussa.

 

Kilpailuun osallistui kymmeniä digitaalisia ratkaisuja. Kisan tuomaristo on nyt valinnut finalistit, jotka julkaistaan näinä päivinä tällä sivulla. Voittajat valitaan yleisöäänestyksellä, joka tapahtuu myös tällä samalla nettisivulla.

Yleisöäänestyksen voittajat palkitaan Atea Focuksessa Helsingin Messukeskuksessa 25.9.2018.

Kilpailun tavoitteena Atealla on nostaa esiin yritysten ja organisaatioiden tekemiä digitaalisia ratkaisuja, joilla ne ovat onnistuneet parantamaan työn sujuvuutta tai mielekkyyttä. Kilpailussa on kaksi sarjaa yritykset ja julkishallinnon organisaatiot. Poke osallistui julkishallinnon organisaatiot –sarjaan.

Poken järjestelmäasiantuntija Pekka Ouli teki kilpailuhakemuksen, jossa hän esitteli oppilaitoksen digitaalisia oppimisympäristöjä, muun muassa metsäkone- ja hitsaussimulaattoria, VR-tekniikkaa sekä pelillistä oppimista. Suurin osa digitaalisista oppimislaitteista on hankittu Pokelle Biotar-hankkeen rahoituksella.

– Olemme ajan hermolla pelillisessä oppimisessa. Esimerkiksi viime viikolla Toukofestissä Jyväskylässä osastollamme näki, että se sytyttää nuoria. Digitaalinen oppiminen ja esimerkiksi virtuaalitekniikka yleistyvät nyt nopeasti. Esimerkiksi yhteistyökumppanimme Ponsse ja Valtra tekevät jo virtuaalisia sisältöjä, joilla opitaan koneiden huoltoa, sanoo Ouli.

Hän uskoo, että parin vuoden sisällä digitekniikka tulee näkymään Pokella joka alalla erilaisina oppimissovelluksina.

Atea on Pohjoismaissa ja Baltiassa toimiva it-infrastruktuuritoimittaja. Yritys on toiminut Suomessa yli 30 vuotta ja työntekijöitä Suomessa on 350.

Vastaa