ÄKS

Äänekosken Danske Bankin konttori suljetaan

31.05.2013 14:23 (muokattu 31.05.2013 14:30)

Danske Bankin Äänekosken konttori sulkeutuu syksyllä. Tulevaisuudessa henkilökohtaista palvelua saa Jyväskylästä ja netin uusista ja kehittyvistä palveluista.


Danske Bank aikoo sulkea Äänekosken konttorinsa osana verkostorakennemuutosta tulevana syksyllä. Konttori sulautetaan 27. syyskuuta osaksi Jyväskylän konttoria, josta tulee samalla yksi Suomen Danske Bankin asiantuntijakeskuksista. Muutoksen myötä Jyväskylän konttori on Keski-Suomen ainoa toimipiste.

– Päätös Äänekosken konttorin sulkeutumisesta ilmoitettiin eilen YT-neuvottelujen tuloksena. Taustalla on asiakaskäyttäytymisen muutos, sillä konttorissa asioivien määrä vähenee jatkuvasti. Kassapalveluiden tarve on vähentynyt radikaalisti, jopa 40 prosenttia vuodessa. Pyrimme nyt tehostamaan pankkiasiointia, Äänekosken konttorin pankinjohtaja Veijo Toimela kommentoi sulkemisilmoitusta.

Äänekosken konttorissa työskentelee neljä toimihenkilöä. Toimela kertoo, että henkilöstön tilanne ratkeaa lopullisesti parin, kolmen viikon sisällä.

 

Nettipalvelut yhä suositumpia

 

Yksi syy konttorissa asioimisen vähenemiseen on Toimelan mukaan nettipalveluiden kehittyminen ja helppous.

– Asiakkaat toivovat yhä enemmän laadukkaita 24/7-palveluita. Olemme kehittäneet verkkotapaamisia, joilla voi netin kautta saada henkilökohtaista palvelua muun muassa laina- ja sijoitusasioinnissa. Ohjaamme ja opastamme asiakkaitamme käyttämään netin palveluita, joita pyrimme jatkuvasti kehittämään, pankinjohtaja kertoo.

Toimela lupaa, ettei ketään asiakkaita jätetä pulaan.

– Tilanne on ikävä heidän osaltaan, jotka syystä tai toisesta haluavat tai tarvitsevat palvelua kasvokkain. Heille vaihtoehtoina ovat muun muassa toistuva laskutus ja käteisen nosto valikoiduista K-ryhmän kaupoista, hän luettelee.

 

Helsingissä asuva Aira Kärkkäinen viettää kesäisin runsaasti aikaa Sumiaisissa ja käyttää mielellään Äänekosken palveluita.

Helsingissä asuva Aira Kärkkäinen viettää kesäisin runsaasti aikaa Sumiaisissa ja käyttää mielellään Äänekosken palveluita.

 

”Menee ihan mahdottomaksi”

 

– Äänekosken palveluita lähtee jatkuvasti enemmän. Nyt lähtee pankki ja verotoimistokin hävisi Jyväskylään. Tämä on aivan mahdotonta varsinkin vanhemmille ihmisille, joilla ei ole nettiä. Mieheni hoitaa laskujen maksun ja muun sellaisen netin kautta, mutta tietyt asiat täytyy hoitaa vieläkin konttorissa. Tuntuu järkyttävältä, että yksittäisten asioiden takia pitäisi ajaa sadan kilometrin reissu Jyväskylään, totesi perjantaina Visa-korttiaan mitätöimään tullut Sumiaisten kesäasukas Aira Kärkkäinen.

Sulkemispäätös harmittaa myös pitkään pankissa asioinutta naishenkilöä, joka ei mielellään lähtisi Jyväskylään asti hoitamaan pankkiasioitaan.

– Minulla ei ole mahdollisuutta päästä mitenkään fiksusti Jyväskylään, ellei kaveri ole kotona ja lähde kuskaamaan varta vasten. Eniten harmittaa vanhojen ihmisten puolesta, jotka ovat tottuneet saamaan palvelua kasvokkain, hän pohti.

Vastaa

  1. sami sanoo:

    nyt vaihtu pankki……

  2. Mites yrittäjien fyysinen kassavirta? Tuleeko Danske bank hakemaan kassatalletukset viikottain?

ÄÄNEKOSKEN KAUPUNKISANOMAT OY
Torikatu 2, 2. kerros, 44100 Äänekoski
Avoinna sopimuksen mukaan
Puhelin 040 565 0941

TOIMITUSmarjo@aksa.fi
Marjo Steffansson
päätoimittaja 040 841 2945

MARKKINOINTIilmoitus@aksa.fi
Pirjo Hakkarainen
myyntipäällikkö 040 565 0941
Marjut Parola
myyntineuvottelija 040 730 4234
etunimi@aksa.fi

ILMOITUSVALMISTUS JA -AINEISTO
ilmoitus@aksa.fi

Tietosuojaseloste »
© Äänekosken Kaupunkisanomat Oy

AD Alfred
Elysium Solutions Oy