Kelan palvelupiste Äänekoskella menee väliaikaisesti kiinni 26.4.2024. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.
Kelan palvelupiste Äänekoskella on palvellut asiakkaita tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 9–12.
Palvelupiste suljetaan toistaiseksi 26.4.2024 Kelasta riippumattomista syistä.
– Olemme pahoillamme tilanteesta ja etsimme palvelupisteelle parhaillaan korvaavia tiloja. Lähin palvelupiste sijaitsee Jyväskylässä, kertoo Kelan keskisen asiakaspalveluyksikön keskuksen päällikkö Minna Mäkitalo-Laihorinne.
Kela tiedottaa Äänekosken palvelupisteen uudesta sijainnista ja avautumisesta, kun ajankohta varmistuu.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Kelan puhelinpalveluun voi myös varata puhelinajan, jolloin Kelasta soitetaan asiakkaalle sovittuna ajankohtana. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun.