Kaupungin uusi ilme luotsaa kohti entistä valoisampaa tulevaisuutta, näin kerrotaan kaupungin sunnuntai-iltana avautuneilla uusilla verkkosivuilla.
Uuden ilmeen myötä kaupungin logo ja muu visuaalinen ulkoasu muuttuvat. Kaupungin slogan kuuluu: Tulevaisuus asuu täällä. Äänekosken uusi logo on nimeltään Tulevaisuuden koski. Tunnuksessa luonnon ja teollisuuden symbioosista kasvaa luottamus tulevaisuuteen. Logon vihreä pisara kuvaa luontoa, tummanharmaa teollisuutta ja kaupunkimiljöötä sekä turkoosinsininen uutta ympäristöystävällistä teknologiaa.
Logon on suunnitellut Innolink Agency. Kaupungin logoa käytetään kaupungin markkinoinnissa, esitteissä ja muissa julkaisuissa sekä yleisilmeessä ja viestinnässä.
Äänekosken kaupungin tunnuslauseena on ”Tulevaisuus asuu täällä”.
– Slogan viestii vahvasta uskosta tulevaan ja toisaalta sen eteen jo tehdystä työstä. Kaupungin satsaukset uusiin kouluihin, liikuntahalleihin ja moniin muihin palveluihin ovat työtä, jonka myötä tulevaisuuteen voi katsella luottavaisin mielin. Samalla panostukset kaupungin palveluihin saavat arjen rullaamaan mutkattomammin. Siksi Äänekoskella asuu myös hyvä arki, verkkosivuilla kerrotaan.
Visuaalisen ilmeen uudistuksen myötä myös kaupungin nettisivut ovat saaneet kasvojenkohotuksen.
– Samalla on pyritty selkeyttämään kaupungin palvelurakenteita ja tuomaan jatkossa ajankohtaiset asiat yhä selkeämmin nettisivuilla esille. Myös käytettävyyttä mobiililaitteilla on parannettu. Nettisivujen kohdalla uudistustyö myös jatkuu koko ajan. Tavoitteena on, että jatkossa uusi tieto päivittyisi nettisivuille entistä jouhevammin, sivuilla kerrotaan.
X-kommentti:
Oli jo aikakin! Siis nimittäin vaihtaa tuo logo. ÄKS ihmetteli jo lokakuussa 2011 kuinka Lapinjärvellä sijaitsevan siviilipalvelukeskuksen ja Äänekosken kaupungin logo ovat kuin kaksi marjaa. Sivarikeskuksen logo muistutti Äänekosken eilen historiaan jäänyttä logoa niin muodoltaan kuin väreiltäänkin. Kun asiaa selvitettiin, tuli ilmi, että Äänekoski oli logonsa kanssa kuitenkin edelläkävijä, ei matkija. Nyt saa siviilipalvelukeskus pitää logonsa, sillä meillä on uusi! Hah!
Sloganiksi ei kuitenkaan tullut muutaman vuoden takaisen slogankisan voittajaa, eikä edes sitä mielestäni parasta: ”Äänekoski – Jyväskylän yläpuolella” tai ”Vain Nelostie kulkee ohitse”.
Onnea uusille sivuille! Toivotaan, että nettisurffailijat löytävät tarpeellisen tiedon kätevästi. Itse ennätin jo toivoa etusivun niin sanottuun karuselliin hieman vähemmän vauhtia, jotta ennättäisi lukemisen päätteeksi vielä klikkailla otsikkoa, jonka jälkeen pääsee tutustumaan kaupungin hienouksiin. Ensin vain piti tajuta se, että otsikkoa klikkaamalla pääsee eteenpäin…
MARJO STEFFANSSON
Mitä merkitystä nuilla logoilla on. Tyhjänpäivästä. Keskityttäs tärkeempiin asioihin. Tai sanotaan nyt näin. Annettas ihmisille työrauha.
Paljonko maksoivat nuo kolme sanaa.
Viime vuonna oli uutisissa juttua muutamista kunnista jotka olivat tilanneet yrityksiltä sloukanit ja maksoivat muutamasta sanasta tai pelkästä sanasta maltaita. Rahaa näyttää täälläkin riittävän kaikkeen humpuukiin.
No, jonkun firman jepet nauraa toisaalla rahatukku rintataskussa näille tyhmille kunnille ja kaupungeille.