Citymarketin itsepalvelukassat aukesivat 5. lokakuuta ja tyytyväisiä asiakkaita riitti.
Asiakkaille tehtiin kaupassa käymisestä entistä mukavampaa ja helpompaa, kun Citymarket avasi itsepalvelukassansa. Aamu lähti pirteästi käyntiin, kun ihmiset olivat innoissaan kokeilemassa uusia kassoja.
– Itsepalvelukassat nopeuttavat huomattavasti kaupassa käyntiä ja ovat asiakkaille helppokäyttöisiä. Meillä on aina kassahenkilö tässä mukana, jos ongelmia ilmenee. Mutta kassat ovat helppoja käyttää, sillä kone neuvoo kaiken asiakkaalle, kauppias Mika Lankinen kertoo.
Kauppias kertoo myös, että viidennelle itsepalvelukassalle on jo varaus. Ja tulevaisuudessa kassoja saatetaan tulla lisäämään vielä enemmän.
– Asiakkaat ovat itse toivoneet itsepalvelukassoja ja pitävät niitä toimivana ratkaisuna. Tässä on kohta käynyt parikymmentä asiakasta ja mitään ongelmia ei ole ollut, Lankinen kertoo tyytyväisenä.
ÄKSän tettiläinen Siiri Muhonen tänään testaamassa K-Citymarketin uusia itsepalvelukassoja.
– Uudet itsepalvelukassat olivat selkeitä ja erittäin helppoja käyttää! Näytölle tuli yksinkertaiset ohjeet kassan käyttöön. Ostotapahtuma oli nopeasti ohi vain muutaman ostoksen kanssa. Voin kuvitella kuinka paljon se helpottaa kiireessä, kun ei tarvitse jonottaa pitkään kassajonoissa vain muutamien ostoksien takia, Muhonen kertoo.
Satunnaisesti itsepalvelukassalla saattaa omalle kohdalle sattua pistotarkastus, jolloin itsepalvelukassa pyytää kutsumaan paikalle myyjää. Myyjä on koko ajan lähistöllä siltä varalta, että kassojen kanssa tulee ongelmia.
– Pistotarkastusta ei tarvitse säikähtää. Myyjä saapui pian paikalle ja kuittasi kassan, niin että pystyin jatkamaan ostotapahtumaa, Muhonen toteaa.
EEVI RIIKONEN, SIIRI MUHONEN
Itse en käytä niin kauan kun sama raha otetaan tuotteista ilman kassapalvelua.