ÄKS

Joustavat asiakastapaamiset rytmittävät arkea Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueella: Palvelua tarjotaan kasvotusten ja puhelimitse asiakkaan tarpeen mukaan

12.05.2025 10:32

Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueen asiakaspalvelua hoidettiin alkuvuoden siirtymäaikana yhteisvastuullisesti pääsääntöisesti puhelimitse, sillä työllisyysalueen organisoitumisen vuoksi asiakkaille ei ollut vielä nimetty omaa asiantuntijaa.

 

Kevään myötä henkilöstöä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut päättyivät ja työllisyysalueen asiakkaat jaettiin asiantuntijoille kuntien, toimialojen ja palvelutarpeen mukaan. Jaon myötä työnhakijoita on kevään mittaan ryhdytty tapaamaan aktiivisesti myös kasvotusten.

Työnhakijalle varataan aina omaan tilanteeseen ja työnhaun tarpeisiin sopiva tapaaminen. Asiakkaan ei siis itse tarvitse kantaa huolta oikeanlaisen ajan varaamisesta, vaan työllisyysasiantuntija huolehtii tapaamisten järjestämisestä. Asiakkaalle lähetetään varatusta puhelinajasta etukäteen aina tekstiviesti ja kasvokkaisesta tapaamisajasta lähetetään tekstiviestin lisäksi kirje. Kasvokkaiset tapaamiset tapahtuvat aina asiakkaan omassa kotikunnassa ajanvarauksella, päivystyspalvelua ilman ajanvarausta sen sijaan tarjotaan puhelimitse soittamalla puhelinneuvontaan tai suoraan omalle työllisyysasiantuntijalle.

Sähköinen yhteydenotto nopeuttaa asiakaspalvelua

Työmarkkinatorilla tehty sähköinen yhteydenottopyyntö on suositelluin tapa ottaa yhteyttä Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueella, olipa kyseessä sitten yleinen neuvonta tai oman työllisyysasiantuntijan tavoittelu. Yhteydenottopyyntöihin vastataan nopeasti, usein jo samana tai seuraavana päivänä, mutta kovimmankin kiireen keskellä viimeistään viiden arkipäivän kuluttua.

– Työllisyysasiantuntijamme liikkuvat paljon kunnissa asiakkaita tapaamassa, eivätkä he luonnollisesti voi tapaamisen tai siirtymisen aikana vastata puheluihin tai viesteihin. Yhteydenottopyyntöihin vastataan meillä nopeasti, työllisyyspalvelupäällikkö Pirjo Raittila-Parkkinen kertoo.

Jos yhteydenottopyynnön jättäminen Työmarkkinatorin kautta ei ole mahdollista, niin pyynnön voi jättää työllisyysalueelle myös soittamalla puhelinneuvontaan, lomakkeella sähköpostitse tai turvapostin kautta sekä kirjeenä kirjaamon osoitteeseen.

Puhelinneuvonta päivystää ja palvelee arkipäivisin

Omia asiakkaitaan palvelevien työllisyysasiantuntijoiden lisäksi työllisyysalueella toimii myös kaksi puhelinneuvonnan numeroa: työnhakijoiden puhelinneuvonta ja työnantajien puhelinneuvonta. Työllisyysalueelle soittava asiakas saa usein tarvitsemansa avun ja neuvot nopeasti jo puhelinneuvonnassa. Tarvittaessa puhelinneuvonnan kautta voi jättää myös yhteydenottopyynnön omalle työllisyysasiantuntijalle, jos asia kaipaa enemmän syventymistä tai asiakkaan tilanteen tuntemista.

 

Vastaa

ÄÄNEKOSKEN KAUPUNKISANOMAT OY
Torikatu 2, 2. kerros, 44100 Äänekoski
Avoinna sopimuksen mukaan
Puhelin 040 565 0941

TOIMITUSmarjo@aksa.fi
Marjo Steffansson
päätoimittaja 040 841 2945

MARKKINOINTIilmoitus@aksa.fi
Pirjo Hakkarainen
myyntipäällikkö 040 565 0941
Marjut Parola
myyntineuvottelija 040 730 4234
etunimi@aksa.fi

ILMOITUSVALMISTUS JA -AINEISTO
ilmoitus@aksa.fi

Tietosuojaseloste »
© Äänekosken Kaupunkisanomat Oy

AD Alfred
Elysium Solutions Oy