ÄKS

Nordean kassapalvelut katoavat: ”Tavallaan palvelu paranee”

28.08.2014 13:57 (muokattu 28.08.2014 16:14)
Sukanvarteenko?
Äänekosken Nordean kassapalveluiden loppuminen närästää monia. Uutinen sai kansan tuohduksiin ja kynä on ÄKSän verkossa ollut terävänä. Katoavatko pankit Äänekoskelta kokonaan? Pitääkö tili pyytää työnantajalta ruskeassa kirjekuoressa? Laitetaanko setelit sukanvarteen, patjan alle tai kahvipurkkiin? 

 

Nordea Järvi-Suomen varajohtaja Mika Jokiranta toppuuttelee harmittelua, ja vakuuttaa, että palvelut ”tavallaan paranee”.

– Pankin konttorissa käyvät kassa-asiakkaat ovat marginaalijoukko. Ainoastaan kaksi prosenttia Nordean asiakkaista käyttää pankin kassapalveluja.

Asiakkaat ovat useinmiten ikäihmisiä, joilta ei taskusta löydy älypuhelinta jossa surraisi kätevä appi, jolla rahaa siirretään tililtä toiselle tai maksetaan laskuja. Miten tälle ryhmälle nyt käy?

– Voimme tehdä asiakaskohtaisia ratkaisuja, jolla räätälöidään sujuva asiointi. Käteistä rahaa voi nostaa Ottomaattien lisäksi myös Keskon liikkeistä. Ruokakaupassa käydessään voi muun päivittäisasioinnin lomassa nostaa rahaa.

Rahaa ei kuitenkaan voi Cittariin tai Suosikkiin tallettaa?

– Ei voi. Jyväskylässä on kolme talletusautomaattia ja pidän hyvin todennäköisenä, että tällainen myös Äänekosken kokoiseen kaupunkiin sijoitetaan. Jos osaa käyttää Otto-automaattia, osaa käyttää myös talletusautomaattia.

Postin kanssa käynnissä oleva pilottihanke on Järvi-Suomen alueellakin käytössä. Tämä tarkoittaa sitä, että rahaa voi tilata Äänekoskella postiin, josta sen voi käydä nostamassa.

– Kyllä, tämä on elävää elämää ja käytössä jo. Tilaus tehdään pankin kautta ja tulevaisuudessa myös verkkopankissa ja sitten raha on nostettavissa halutusta postin palvelupisteestä.

Laskujen maksu ei vapun jälkeen Äänekoskella onnistu. On turha kiikuttaa laskua pankkiin, sillä kassoilla ei käsitellä rahoja.

– Laskujen maksuun meillä on käytössämme maksupalvelu. Perinteistä tiskillä maksamista ei ole, kun kassapalveluiden loputtua, Jokiranta kertaa.

 

Vastaa

  1. miriam liimatainen sanoo:

    työssäkäyvän ihmisen on ollut vaikeaa tulla ruokatauon aikana pankkiin, puoli tuntia aikaa. lähdeppäs suolahdesta ja selitä esimiehelle. monta hermokohtausta on saatu, kun on hyvin vaikea hoitaa pankkiasioitaan. sekä vanhan omaisen raha-asioita myöskin. ja aina vaan vaikeutuu, kaikkea kun ei voi netissä hoitaa.

  2. jantune sanoo:

    Hieman jää epäselväksi, miten palvelu Jokirannan mielestä ”tavallaan paranee” =/

  3. Erkki Puromäki sanoo:

    Pankin vaihto on taas edessä, Nordea aliarvioi kassapalvelujen käyttäjiä.
    Saisko Äänekoskelle tai Suolahteen lehtipankkia ettei tarvitsisi Konnevedellä asioida ?
    Terv. Nordean perimium asiakas.

ÄÄNEKOSKEN KAUPUNKISANOMAT OY
Torikatu 2, 2. kerros, 44100 Äänekoski
Avoinna sopimuksen mukaan
Puhelin 040 565 0941

TOIMITUSmarjo@aksa.fi
Marjo Steffansson
päätoimittaja 040 841 2945

MARKKINOINTIilmoitus@aksa.fi
Pirjo Hakkarainen
myyntipäällikkö 040 565 0941
Marjut Parola
myyntineuvottelija 040 730 4234
etunimi@aksa.fi

ILMOITUSVALMISTUS JA -AINEISTO
ilmoitus@aksa.fi

Tietosuojaseloste »
© Äänekosken Kaupunkisanomat Oy

AD Alfred
Elysium Solutions Oy