Viiskulmassa kävi yhden aikaan maanantaina iltapäivällä peltikolari. Parkissa ollut auto lähti valumaan liikenteen joukkoon ja törmäsi risteysalueella ambulanssiin.
–Auto oli ollut vapaalla, eikä käsijarru ollut päällä. Auto törmäsi ambulanssin oikeaan etukulmaan ja pysähtyi siihen, kertoo paloesimies Tuomo Lahtinen.
Lahtisen mukaan parkissa ollut Volkswagen-merkkinen auto ei aiheuttanut peltivaurioiden lisäksi kuin korkeintaan henkisiä kolhuja. Molemmat ajoneuvot on korjattu pois tieltä, ja liikenne toimii risteyksessä aivan normaalisti.
Ihme kun ei enempää rytise.. risteys olisi kunnon sakkorysä jos poliisi pitäisi siinä edes joskus ratsiaa. Nimittäin sen verran usein siinä ajetaan ns. ”todella vanhoilla vihreillä”.
Mikä maksaa käsijarrun käytössä? Värkki pysyy toimintakuntoisena vain käyttämällä, muuten vaijeri juuttuu eikä kosla mene katsastuksesta läpi. Vaijeriremontti maksaa.
Käsijarrulla on Suomen maasto-oloissa vain yksi tarkoitus: pitää pysäköity auto paikallaan. Etelän maissa sillä on virkaa myös pitkissä ja jyrkissä alamäissä kun jarrut kuumetessaan menettävät tehoaan.