69-tie oli poikki lauantaina lauantaina Suolahdessa Kaura-ahon ristetyksen tietämillä. Tukkirekan peräkärry kaatui tielle kello 14.50 hieman Pörrinsalmen sillasta Suolahden suuntaan. Nuppi pysyi pystyssä peräkärryn kaaduttua ojanpenkalle ja kyydissä olleet tukkipuut levisivät pitkin pientaretta. Yksi sähköpylväs katkesi, onneksi henkilövahingoilta vältyttiin.
Kello 17 tukkien raivaus oli yhä käynnissä. Pelastuslaitos ohjasi liikennettä, sillä vain toinen kaista oli käytössä.
Onko tämä tulevaisuutta Kotakennääntiellä, kun yli 300 tukkirekkaa/vuorokausi pyyhkii menemään minuuttiaikataululla.
Vastakysymys kuntalaiselle: Oletko tietoinen, kuinka monta täysperäyhdistelmää vuorokaudessa Suomessa kulkee ja montako onnettomuutta samaisen vuorokauden aikana ne aiheuttavat? Entäpä henkilöautojen vastaava suhde? On herettävä käyttämästä kaikenlaisia hyödykkeitä kuten vessa- ja kirjoituspaperia, ellei näe tämän ammattikunnan tärkeyttä. Mukavaa päivänjatkoa 🙂
Pidän raskassarjalaisia ammattitaitoisina ja pätevinä myös, tapaturmia tapahtuu vähän. Tapaturmia kuitenkin kaikesta huolimatta sattuu ja siksi jutun pointti olikin ei ammattikunnan moittiminen vaan reitti Kotakennääntien kautta tehtaalle tulisi muuttaa pois Äänekosken keskustan läpi. Raskaimmat ajoneuvot tukkikuormilla ovat jopa 104 tonnisia, Kotakennääntie ei kestä moisia painoja ja riskit jalankulkijoille kasvavat jos ja kun vahinko tapahtuu. Myös kemialliset kuljetukset tulevat Kotakennääntien kautta.