Äänekoskelaisille yrittäjille ja muille verkkokaupasta kiinnostuneille tarjottiin rautaisannos tietoa verkkokaupan mahdollisuuksista. Projektipäällikkö Nina Lehtomäki Aava&Bangiltä kertoi verkkobisneksestä, sen suunnitelmasta, ohjelman valinnasta sekä verkkokaupan vastuusta.
– Verkkokauppaa voi tehdä kivijalkakaupan rinnalla tai itsenäisenä. Verkkokaupan rakentaminen, asiakkuuden ylläpito, markkinointi ja monet muut seikat aiheuttavat päänvaivaa yrittäjälle ennen kuin asiakas pääsee klikkailemaan kotisohvaltaan, Lehtomäki kertoi avauspuheenvuorossaan.
Kolmetuntinen Äänekosken Kehityksen isännöimä infotilaisuus keräsi reilut kymmenen verkkokaupasta kiinnostunutta henkilöä kuulemaan sähköisen kaupan perustamisesta.
– Äänekoskella ei verkkokauppaa ei vielä kovin runsaasti tehdä. Niskanen, PomPom ja muutama muu toimija kaupungistamme jo löytyy, laskeskeli Sari Åkerlund.
No johan oli huikea osallistujamäärä.