Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne aiheuttaa monille yrityksille liikevaihdon menetystä, sekä painetta lomauttaa työvoimaa. Nyt jos koskaan tarvitaan yhteishenkeä ja yhteistyötä, jotta paikalliset yritykset pystyvät jatkamaan toimintaansa myös jatkossa.
Äänekosken kaupunki ja Äänekosken Yrittäjät Ry kutsuu kaikki alueen yrittäjät ja järjestöt mukaan yhteismarkkinointikampanjaan #supportlocals #tuetaanpaikallisiayrittäjiä #hiddenaanekoski aihetunnistein Instagramiin ja Facebookiin. Tietoa kampanjasta on yrittäjille lähtenyt kaupungin elinvoimayksiköstä.
– Mukaan pääsevät edelleen kaikki halukkaat, vaikka varsinainen ilmoittautumisaika päättyy tänään. Otamme kaikki kiinnostuneet innolla vastaan tekemään hyvää yhdessä, matkailu- ja markkinointiasiantuntija Saana Peurasaari kertoo.
Kampanjan ideana on tehdä yhteistyötä yritysten välillä sosiaalisen median markkinoinnin keinoin. Yritykset järjestävät kilpailuja ja arvontoja seuraajilleen, sekä mainostavat myös muita paikallisia yrityksiä omissa julkaisuissaan. Keskiössä on tietoisuuden lisääminen Äänekosken palveluista kuntalaisille.
– Meillä on hyvät ja toimivat palvelut Äänekoskella. Yritykset haluavat tehdä kaikkensa asiakkaidensa eteen, jotta liiketoiminnat saataisiin pidettyä yllä. Näkyvyyden saaminen ja yhteismarkkinointi lisää asukkaiden tietoisuutta yritysten ja järjestöjen tarjoamista palveluista, Peurasaari summaa.
Jokainen mukaan lähtevä yritys tekee julkaisut omilla kanavillaan, mutta pääjulkaisu löytyy Äänekosken kaupungin Facebook sivulta sekä Instagramista. Pääjulkaisu julkaistaan perjantaina 27.3. klo 12:00.
Äänekosken kaupungin www-sivuille on avattu oma osio yrittäjille, johon on koottu tietoa poikkeusolojen palveluista. Yrittäjä voi ilmoittaa oman palvelun kaupungin sivuille sähköpostilla: saana.peurasaari(ÄT)aanekoski.fi.