ÄKS

Kelan sähköisessä asioinnissa häiriöitä

03.01.2017 12:34 (muokattu 03.01.2017 12:57)
Kelan sähköisessä asiointipalvelussa on havaittu häiriö.

 

Asiointipalvelussa havaittiin ongelmia jo maanantain 2. tammikuuta, mutta Kelan sivujen mukaan häiriö saatiin korjatuksi illansuussa. Kela kuitenkin ilmoitti sivuillaa häiriöstä uudelleen tiistaina 3. tammikuuta.

Maanantaina Kela varmisti, ettei kyseessä ei ollut palvelunestohyökkäys, vaan ongelman taustalla saattaa olla Kelan verkkopalvelujen poikkeuksellisen suuri kuormitus. Esimerkiksi kela.fi-sivuilla liikenteen määrä on  maanantaina ollut kaksinkertainen normaaliin verrattuna.

Tammikuun ensimmäinen viikko on perinteisesti Kelan palveluissa vuoden ruuhkaisin. Tänä vuonna asiakkaiden ja asioinnin määrää kasvattaa myös perustoimeentulotuen siirtyminen kunnilta Kelan tehtäväksi.

Toimeentulotuen päätökset eivät näy verkkoasiointipalvelussa

Vuoden 2016 puolella annettuja toimeentulotuen päätöksiä ei tällä hetkellä näe Kelan verkkoasiointipalvelusta. Muut toimeentulotukea koskevat tiedot näkyvät asiointipalvelussa: verkkopalvelusta voi tarkistaa esimerkiksi hakemuksen tilanteen ja seuraavat maksut. Varsinainen päätös ei siis kuitenkaan ole näkyvissä.

Kaikkien muiden Kelan etuuksien päätöstiedot näkyvät palvelussa.
Häiriö aiheuttaa hitautta ja katkoja palvelussa.Kela pyrkii korjaamaan ongelman mahdollisimman nopeasti. Kela pahoittelee häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Vastaa

ÄÄNEKOSKEN KAUPUNKISANOMAT OY
Torikatu 2, 2. kerros, 44100 Äänekoski
Avoinna sopimuksen mukaan
Puhelin 040 565 0941

TOIMITUSmarjo@aksa.fi
Marjo Steffansson
päätoimittaja 040 841 2945

MARKKINOINTIilmoitus@aksa.fi
Pirjo Hakkarainen
myyntipäällikkö 040 565 0941
Marjut Parola
myyntineuvottelija 040 730 4234
etunimi@aksa.fi

ILMOITUSVALMISTUS JA -AINEISTO
ilmoitus@aksa.fi

Tietosuojaseloste »
© Äänekosken Kaupunkisanomat Oy

AD Alfred
Elysium Solutions Oy