ÄKS

Omaolo-palvelussa mahdollista yhteydenotto terveydenhuoltoon korona-asioissa

21.01.2021 12:44

Omaolo-palvelun kautta on jatkossa mahdollista ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon korona-asioissa. Uudella palvelulla halutaan tarjota asukkaille sähköinen asiointikanava puhelinpalvelun rinnalle sekä yhtenäistää koronapotilaan hoitoa Keski-Suomessa.

 

Palvelu on saatavilla Äänekoskella 21.1.2021 alkaen. Myös Koronavilkku-sovelluksen kautta yhteydenotto terveydenhuoltoon on mahdollista Äänekoskella samaan aikaan.

– Kun teet koronaoirearvioin verkossa Omaolo.fi -palvelun kautta, sinun ei tarvitse soittaa terveysasemalle. Omaolo antaa sinulle ohjeet, kuinka toimia, kertoo Äänekosken terveyskeskuksen Omaolo-vastaava Riina Kainu.

Omaolo.fi on kansallinen sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelu, joka tukee oma- ja itsehoitoa sekä ohjaa potilasta oikean avun piiriin. Omaolossa voi esimerkiksi seurata omaa hyvinvointia ja tehdä oire- ja palveluarvioita, joista tällä hetkellä käytetyin on koronavirustaudin oirearvio.

Keski-Suomessa Omaolo-palvelu on käytössä Äänekosken lisäksi Hankasalmen, Uuraisten, Jyväskylän, Muuramen, Keski-Suomen Seututerveyskeskusten, Saarikan ja Wiitaunion julkisilla terveysasemilla.

Sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelut ovat nousseet nopeasti suomalaisten käyttöön: Omaolo-palvelu tavoittaa tällä hetkellä 3,3 miljoonaa suomalaista ja Koronavilkku-sovellusta on ladattu älypuhelimiin yli kaksi miljoonaa kertaa.

Vastaa

ÄÄNEKOSKEN KAUPUNKISANOMAT OY
Torikatu 4, 44100 Äänekoski
Ma-to 9–13 • Pe suljettu
Puhelin 040 565 0941

 

TOIMITUSmarjo@aksa.fi
Marjo Steffansson
päätoimittaja 040 841 2945

MARKKINOINTIilmoitus@aksa.fi
Pirjo Hakkarainen
myyntipäällikkö 040 565 0941
Marjut Kinnunen
myyntineuvottelija 040 730 4234
etunimi@aksa.fi

 

ILMOITUSVALMISTUS JA -AINEISTO
ilmoitus@aksa.fi

Tietosuojaseloste »
© Äänekosken Kaupunkisanomat Oy

AD Alfred
Elysium Solutions Oy