Ääneseudun Kehitysyhtiön tekemä tutkimus vuoden 2015 Keitelejazzien vaikutuksesta paikallisten yritysten kassavirtoihin on siirtynyt toiseen vaiheeseen. Kuluttajat ottivat kyselyn erittäin hyvin vastaan.
Varsinaisella tapahtumaviikolla kuluttajille päivittäin netin kautta ja jazzalueella tekstiviestein sekä perinteisesti paperilla tehty kysely keräsi runsaasti vastauksia. Tarkkaa lukumäärää ei vielä paljasteta, mutta kuluttajien vastaukset liikkuivat joissain sadoissa.
Pääosin sähköisesti toteutetuksi kyselyksi tulos on erittäin hyvä ja vastausten sisältökin laadukasta. Kyselylomakkeessa oli sekä monivalintakysymyksiä että pientä kommenttia vaativia kohtia.
Vastaukset suhteutetaan kuitenkin vielä Keitelejazzien lopulliseen kävijämäärään.
NYT KEHITYSYHTIÖ toivoo vastaavaa vastausintoa yrittäjiltä. Sähköinen kysely lähti Äänekosken Yrittäjien kautta eteenpäin tiistaina 28. heinäkuuta. Osalle yrittäjistä kysely tehdään puhelimitse.
Netin kyselomakkeessa tiedustellaan muun muassa tapahtuman aikaista henkilöstön määrää, erityisosaamistarpeita, suosituimpia tuotteita tai palveluita ja Keitelejazzien vaikutusta yrityksen tarjontaan.
Lomake löytyy täältä. Vastausaikaa on lauantaihin 8. elokuuta asti.
Tutkimuksen vastausten analysoinnin jälkeen tulokset kerätään raporttiin, joka jaetaan yritysten vapaaseen käyttöön oman liiketoiminnan kehittämisen työkaluksi.
– Vertaamme jazzviikon aikana saamiamme tuloksia normaaliin kesäviikkoon. Näin selvitämme, että minkä tyyppisiä toiveita ja odotuksia kuluttajille on paikallisten yrittäjien suhteen, Ääneseudun Kehityksen toiminnanjohtaja Sari Åkerlund kertoo.
Tutkimuksen toivotaan paljastavan, että mitä Keitelejazzien aikana tehdään oikein ja mitä pitäisi kehittää.