Poken digitaaliset oppimisympäristöt voitti Vuoden digitaalisin teko 2018 –kilpailun


Metsäkonesimulaattorit ovat yksi osa POKEn palkittuja digitaalisia oppimisympäristöjä.

Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopiston Poken digitaaliset oppimisympäristöt voitti tiistaina 25. syyskuuta Atea-konsernin Vuoden digitaalinen teko 2018 –kilpailun.

 

 

Kilpailuun osallistui kymmeniä digitaalisia ratkaisuja.

Poke osallistui kilpailuun digitaalisilla oppimisympäristöillään, kuten metsäkone- ja hitsaussimulaattoreilla, VR-tekniikalla sekä pelillisellä oppimisella. Suurin osa digitaalisista oppimislaitteista on hankittu Pokelle Biotar-hankkeen rahoituksella.

– Olemme ajan hermolla pelillisessä oppimisessa. Digitaalinen oppiminen ja esimerkiksi virtuaalitekniikka yleistyvät nyt nopeasti. Myös yhteistyötkumppanimme Ponsse ja Valtra tekevät jo virtuaalisia sisältöjä, joilla opitaan koneiden huoltoa, sanoo Pekka Ouli.

Hän uskoo, että parin vuoden sisällä digitekniikka tulee näkymään Pokella joka alalla erilaisina oppimissovelluksina.

Kilpailun tavoitteena Atealla on nostaa esiin yritysten ja organisaatioiden tekemiä digitaalisia ratkaisuja, joilla ne ovat onnistuneet parantamaan työn sujuvuutta tai mielekkyyttä. Kilpailussa oli kaksi sarjaa yritykset ja julkishallinnon organisaatiot. Poke osallistui julkishallinnon organisaatiot –sarjaan.

Atea on Pohjoismaissa ja Baltiassa toimiva it-infrastruktuuritoimittaja.

 

Vastaa