Keski-Suomen hyvinvointialueen kotihoidon turvapuhelimien häiriötilanne on ohi. Häiriö aiheutti viivettä turvapuhelimien hälytyksiin. Häiriön aikana viiveellä tulleet hälytykset on saatu hoidettua. Turvapuhelimet toimivat nyt kaikilla asiakkailla
Kotihoito, yöhoito ja turva-auttajat ovat vielä varmistamassa kotikäyntien aikana kaikkien turvapuhelinasiakkaiden tilanteen. Turvapuhelimien toimivuutta ei tarvitse erikseen varmistaa, vaan toimivuuden varmistus tapahtuu automaattisesti.
Vastuualuejohtaja Tuija Koivisto kiittää niin henkilöstöä kuin omaisia häiriön aikaisesta toiminasta.
– Henkilöstö toimi ammattitaitoisesti, joustavasti ja aktiivisesti häiriön aikana varmistaen asiakkaidemme turvallisuutta illan ja yön aikana. Myös omaiset ovat olleet aktiivisia. Häiriö osoitti, että meillä on valmius varmistaa asiakkaidemme turvallisuus myös poikkeavissa tilanteissa, Koivisto sanoo.
– Turvapuhelimien järjestelmän toimintavarmuus on kriittistä ja käymme tilanteen tarkasti läpi järjestelmätoimittajien kanssa, Koivisto lisää.
Häiriö vaikutti eilisillan aikana Keski-Suomen hyvinvointialueen 3000 turvapuhelinasiakkaaseen 4100:sta. Laajempi häiriö kesti noin neljä tuntia. Häiriö johtui teleoperaattorin tietoliikenneongelmasta. Hyvinvointialue nosti kotihoidon valmiutta ja varmisti asiakkaiden turvallisuutta soittamalla ja lisäämällä käyntejä erityisesti kriittisempien turvapuhelinasiakkaiden luona.
Lue lisää:
Turvapuhelimien häiriö suurimmalta osalta ohi (tiedote 10.1.)
https://www.hyvaks.fi/uutiset/turvapuhelimien-hairio-suurimmalta-osalta-ohi
Hyvinvointialueen turvapuhelimissa häiriö (tiedote 10.1.)
https://www.hyvaks.fi/uutiset/hyvinvointialueen-turvapuhelimissa-hairio