Kolmatta kertaa järjestettävä Eeppinen Roadtrip tutustui 17.6.-18.6. välisenä aikana Äänekosken matkailun tarjontaan.
Youtube -sarjaa tehdään kaikille suomalaisille, jotka arvostavat kotimaamme kaupunkeja ja nähtävyyksiä. Sarjan tekijät ovat saaneet erityisesti palautetta siitä, että pienemmät paikkakunnat ovat saaneet hurjasti huomiota osakseen, kun ne on edes mainittu sarjassa. Tästä innostuneena Visit Äänekoski kutsui kuvausryhmän kokemaan Äänekosken kesän parhaita paloja.
Muutaman päivän aikana tuotantoryhmä pääsi majoittumaan upealle leirintäalueelle, syömään paikallisessa ravintolassa, tutustumaan Äänekoskeen vesijeteillä, heittämään frisbeegolfia ja kokemaan tulevaisuuden matkailua digitaalisessa muodossa.
Sosiaalisesta mediasta tutut @kankareville @eeddspeaks ja @matteplays ovat erityisesti nuorison keskuudessa suosittuja ja heidän vierailunsa huomattiin myös Äänekoskella. Paikalliset nuoret lähestyivät rohkeasti tubettajia ja pyysivät yhteiskuvia.
Äänekoskea on aiemmin markkinoitu melko perinteisin keinoin ja videon toivotaan tavoittavan kotimaan matkailun uutta sukupolvea. Jotta Äänekoski voidaan tuntea muustakin kuin teollisuudestaan, tulee esille nostaa myös kaunista luontoamme ja matkailun mahdollisuuksia eri palveluiden näkökulmasta. Erityisesti paikalliset frisbeegolf -radat kiinnostavat harrastajia ympäri Suomen.
”On mielenkiintoista kokeilla uusia markkinointikeinoja Äänekosken matkailun nostamiseksi. Videolla pyritään tuomaan esille kotiseutumme monipuolisuutta ja persoonallisuutta sekä mahdollisuuksia myös nuoremmille matkailijoille. Onneksi säät suosivat kuvausten aikana ja pääsimme esittelemään Äänekoskea kauneimmillaan.” kommentoi matkailu- ja markkinointiasiantuntija Milla Hytönen.